Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-20, 01:47   #23
Rc1166
Niträknare & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Janne
Inte är det surt att vi inte tjänat någonting, det var inte avsikten. Det sura är det sitter folk lite varstans och förmodligen olagligen säljer våra add-ons till rena ockerpriserna.

Jag tror inte vi är uppbundna av Nordic Softsales. Det samarbetet tog slut för flera år sedan.

Jag vet inte vem som skulle vilja härbärgera iso-filerna. Jag tror inte Fredrik är så pigg på det. Jag vill inte ha dem på min FTP heller. Jag har tillräckligt dålig bandbredd här ute på vischan ändå.

Innan vi går vidare med detta vill jag ha pratat med hela STW så att vi har en samsyn när det gäller vidare öden med våra add-ons.

Bra att ni tog upp tråden. Vi ska nog lösa det här på ett eller annat sätt.

Hälsar...

Jomenvisst; De som gjorde saker till STW skivorna gick med på en överenskommelse att inte släppa sina skapelser fria innom ett år efter att Nordic Softsales gjorde sin skiva. Nu har mer än ett år gått så det är fritt för alla de som gjorde saker att släppa dessa for fri nerladdning.
Anledningen till att dessa skivor gjordes var att underlätta för användare med långsamma anslutningar att få allt på ett bräde.
De kostnader som de av oss som var med på mässor och liknande hade betalade vi till största delen med egna pengar. Nordic Softsales var välvilliga att betala för några fasta kostnader. Sedan betalade vår del av försäljningen en lunch i Ängelholm. Resorna dit betalade vi givetvis själva och om jag minns rätt så var det Järnvägsmuseum som betalade för husrum för oss.
Jag vill säga att mitt samarbete med Nordic Softsales varit bra och när vi nu går skilda vägar så är det som vänner.

/Kenny som var den som hade förhandlingarna med NS