Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-27, 21:30   #1
Alexander Ödman
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Standard

Mja... dessa ständiga val.

Jag vet inte vad jag ska säga Simon. Besviken på dig.

Nej, angående priser, och detta är till er alla, så är det så att alla har total koll på varandra. Och alla som säljer kameror idag har väldigt låga marginaler, alltså hur mycket man tjänar på att sälja en kamera. Skillnaden mellan priset företaget köper kameran för och vad man säljer den för alltså. OM det är så att någon, ex Fotovideo har ett bättre pris till oss kunder så är det helt enkelt så att man har fått ett bättre och billigare pris från ex. Nikon, än de andra försäljarna. För marginalerna är desamma. Nu är detta väldigt generellt.

Angående kamera så har jag inget att tillägga faktiskt. Inte mer än att det verkligen (nästan) BARA handlar om vad du tycker om kameran, om du gillar den. Kameran ska vara din bästa pryl! Det ska vara din käraste ägodel. Så det är viktigt att du gillar den. Detta kommer att hjälpa dig och stimulera dig att ta bättre bilder.

Båda kamerorna är väldigt bra. Men i och med att de är billigare än sina storebröder (450D, D80/90) så är det vissa funktioner de saknar. 1000D har ingen spotmätning, D60 har ingen inbyggd fokusmotor. Fråga din kameraförsäljare om mer utförliga svar, så länge det är Fotovideo eller Scandinavian Photo.

Pentax K-M är ett prisvärt alternativ.

Sony A200 och A350 är också bra alternativ.

Håller du dig till Nikon, Canon, Sony och Pentax så köper du en bra och vettig kamera som kommer att ge dig det du vill ha. Håller du dig till Nikon och Canon kan du dessutom

Mitt personliga tips är Nikon. Men det beror bara på att jag själv ha Nikon. Sen tycker jag att Nikon har bra ergonomi och bra optik. Men du ska inte välja kamera efter vad jag har.

Lycka till!
Alexander Ödman besöker inte forumet just nu  
Svara med citat