haha :P
då var ju mitt jobb förgäves :P eller?
snyggt måste man säga iaf
de är väl till alla tomas höjder och bredder som jag tänkte på i första hand..
dvs, 4,5 , 5,6 , 10,1
mellan och hög har ju samma avstånd till spåret, låg är lite närmre har jag för mig
de jag saknat är typ att passagerarna samlas åt en kant, eller är mer jämt utspridda.. alla stationer osv samlar alla i mitten, vilket då betyder att typ pendeltågsstationer (där de tex bara finns en uppgång) ser väldigt konstigt ut.. då de kanske står 3 pers, så kommer man med ett kort tåg, och vips så får hela stationen motion pga springa till tågdörrar
Det jag hade i tanken var att skapa typ (20/30m låg version (eller markplatt), för norrlands inland) 50,100,220,320 med passagerare jämt utspridda.. så kan man få lite mer realism, än en klump i mitten.. Sen att man då inte kan placera ut så många objekt snyggt (bänkar osv) gör de lite svårare..
så de är ju bra att man får lite fasta stationer så kan man anpassa sig ^^
ang antalet passagerare.. De beror ju lite på, centralen i morgonrusingen får de nog plats ett par :P
De finns ju rätt många platser i upptåget motsv..
Men en låg platform på typ 50 m uppe i norrlands inland kanske inte behöver 80, där kanske de handlar om max 20
Vart dom står, beror ju lite på vart utgångarna är placerade.. ofta ena kanten på flertalet pedeltågstationer iaf, även typ upptåget, då vill ju alla va i den ände som är närmsast utgången..