Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-17, 00:39   #8
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _gege
Vad är era tankar kring denna? Elgiganten
Svårt att säga, när jag försökte se mer detaljerad information fanns inget mer att se. Reagerar lite på det som står om grafikkortet "dedikerad ATi-grafik", kan ju vara vad som helst och då kanske inbyggd på moderkortet, vilket inte är så kul. Elgiganten KAN ha bra support, men det är en stor kedja och man kan också råka ut för stolpskott på supporten...

Jag kontrar därför med ett motförslag på samma peng och Komplett nu igen, men färdigbyggt m garanti och support:

http://www.komplett.se/k/config.aspx...SystemId=10323

Intel Core2, med socket 775, ger dig en utmärkt möjlighet att om så behövs enkelt kunna uppgradera processorkraften bara genom ett processorbyte, om du om nått år eller så skulle behöva. PCIe ger dig såklart möjligheten at byta grafikkort till vassare grejjer senare. Uppgraderingsmöjligheten tycker jag är en väsentlig faktor när man köper ny burk, särskilt när det finns en budget att hålla sig till. Vi som roar oss med tågsimulatorer kommer nog alltid vara hungriga på mer kraft, även om TRS2009 är effektivare och ger bättre flyt, så med tiden kanske man vill ha bättre iallafall.

Det som innehålls i denna konfig är utmärkt som det är, möjligtvis skulle jag addera 300 spänn på att få ett lite vassare grafikkort, ett 9800GT istället för 9600GT, om budgeten tål det. En burk som kan leva länge för dig tror jag och klarar jobbet med simulator-program utmärkt.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat