Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Ja, jag har också trott att Komplett haft bra priser och jag har handlat rätt mycket av dom. Jag har dock aldrig köpt en färdig dator, utan bara delar och en 3-4 uppgraderingspaket...
Men som sagt, jag tror du kommer bli väldigt nöjd med datorn. Den är det inget fel på (även om jag föredrar Geforce kort)!
Angående datorer och allt annat så har man ju olika/delad smak. En del föredrar AMD, en del Intel. En del föredrar ATI, en del Geforce o.s.v. Jag säger som så, att om man haft t.ex. AMD tidigare och är nöjd med det, varför byta?
pussgurkan: Hur menar du egentligen?
"1. om du skall plocka ihop den själv måste du veta exakt vad du gör, de som bara monterar delarna och hoppas att det fungerar blir som regel väldigt besvikna."
Jag har alltid bara monterat ihop grejerna och det har fungerat (använder antistat-armband) och bara en gång blev jag besviken (och det var för jag valt fel grejer (celeron)). Celeron uppgraderingen köptes enbart för att jag hade dåligt med pengar just då (när min gamla dator pajja) och jag tänkte att jag kunde stoppa i en bättre processor senare...
Och att Komplett skulle vara dåliga på kundservice???? Har dom blivit det nu på senare tid? Jag har bara varit tvungen att skicka tillbaka en sak (var flera år sen) och det var hur smidigt som helst. Jag började handla på Komplett just för att folk skrivit att det var bra service där och dom är snabba att skicka grejerna!
|
Man tjänar ju så klart på att bygga själv, men har aldrig byggt nåt sånt så kände mig inte redo för det. Som sagt, jag har inte tänkt spela de mest krävande spelen utan lite Trainz och liknande. De processorer som fanns att välja i det där kitet verkade inte vara några jättehöjdare av vad folk hade kommenterat. Den jag valde ansågs ge bra prestanda i förhållade till dess pris, så jag valde den ändå.
Jag har heller aldrig haft några problem med Komplett.