Ämne: SL Tunnelbana
Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-03, 08:32   #5
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Tackar, då vet man det! När rutten någon gång blir klar ska någon som kan med ruttbygge på allvar (jag är trots allt bara nybörjare ) få kolla att rutten fungerar som den ska innan den släpps. Nu har jag bestämt mig för vad jag ska bygga när jag är klar med Ropsten. Jag ska bygga Gröna Linjen till Fridhemsplan eller Thorildsplan (nu slutar den nästan direkt efter T-centralen). Vid Fridhemsplan finns ett nedfartsspår till Blå linjen, och jag ska där sätta ihop de två linjerna och sedan bygga Blå Linjen till Kungsträdgården. Jag säger för tredje gången (ursäkta tjatet ), att om någon 3D-byggare får lust, så behöver jag i alla fall några av stationerna på Blåa linjen. De är ju inte alls lika de "vanliga" stationerna på Gröna och Röda linjen, så det skulle se väldigt tråkigt ut om man använde standardstationen. Denna standardstation är med i Wase:s tunnelbaneobjektspaket som finns på banbyggarna, men denna station är inte en "bergsstation", så som många av stationerna på röda linjen är. I fall det fanns tunnelspår för 4-spåren så skulle det ju faktiskt gå att sätta ut perronger över de två yttre spåren och sedan rulltrappor och så.. Det var nog allt för denna gången.

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat