Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-06, 11:24   #9
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Det säger inte mycket om man inte vet vilken rutt det var, vilka aktiviteter det var till den och vilka tåg den/dom aktiviteterna krävde!?

Men med en bild på din Trainset mapp och en bild på din Consists mapp, så kan man försöka se om du fortfarande har nån con-fil kvar som inte borde vara kvar. Detta är dock inte lätt, om det är många tåg installerade!

Precis som Mazz säger så hänger många filer ihop i MSTS och det kan bli problem när man plockar bort nått. Att ha en "karantän" dit man lägger det man plockar bort, innan man verkligen tar bort dom är en bra idé.

Fast jag har alltid gjort som jag sa, nämligen att jag tar backups. När jag installerat MSTS första gången och uppdaterat det, så tar jag backup av TRAINS mappen (innehåller mapparna Trainset och Consists), GLOBAL och SOUND. Då kan man alltid "återställa" MSTS om man skulle få problem, utan att behöva installera om allt!

OBS! Jag tar en backup på TRAINS mappen med bara orginal tågen (backup1) och sen tar jag en ny backup före varje gång jag lägger in ett nytt tåg. Fungerar tåget och MSTS, så tas en ny backup och den tidigare slängs!

Kan också säga att tar man bort en rutt utan aktiviteter, så får man inga problem. Eller om du tar bort en rutt med aktiviteter, men du tar inte bort tågen som hörde ihop med aktiviteterna (detta går också bra!).

Men tar man bort tåg så måste con-filen/con-filerna bort också. Annars letar con-filen efter ett tåg du plockat bort och det blir problem.

Senast redigerad av Pierre den 2009-01-06 klockan 11:48.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat