Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-01, 19:38   #14
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Jaaaaa, nu fick jag till det! Efter ca 30 minuters elände fick jag till slut in plattformen så att den låg bra. I Mora(orten som min rutt utgår ifrån) finns det två stationer. Den ena heter kort och gott Mora och den andra heter Mora Strand. I Mora Strand tycker jag inte att det behövs en plattform med passagerare, för dit går bara Tåg i Bergsslagen:s reginor, och bara några få passagerare brukar gå på där. I Mora Station däremot, finns det flera spår: Spår 1, som den mesta trafiken går till, och sedan spår 3 & 4(nej, jag har inte skrivit fel, det är av någon anledning spår 1, 3 och 4) som bara några få tåg går till. I min rutt tyckte jag att det räckte med passagerare på spår 1. Nu tänker jag inte röra en plattform förän jag har byggt till Rättvik(dit är det ca 3 km kvar). En grej som har blivit fel i rutten(som jag verkligen inte tänker fixa) är att hastigheten i spårbitarna ofta är bortglömd. Så när rutten är släppt, får ni köra efter det som står på skyltarna. Det gör verkliga lokförare, och det fungerar uppenbarligen!

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat