Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Ekankal.
Vill du lämna en liten kommentar om vad du tycker om 2009. Bygga och köra.
|
Det får bli en högst PERSONLIG kommentar. Kanske lite förtidigt att säga, men JAG hittar inte mycket som ser riktigt verkligt ut när det gäller träd, buskar och gräs t ex (har bl.a laddat hem allt JVC-grönt -09), oavsett om man kör i 3D eller kompatibelt läge. Sen rent allmänt känns utbudet av "riktiga" 3D objekt mycket begränsat änsålänge, bara 1 nytt lok, 1 nytt spår t.ex (förutom vårat RC och Hbis-vagnar).
Tycker man får köra det mesta i kompatibelt läge med blandat resultat, vissa saker ser mycket bra ut medan andra inte "ser ut alls". Vet inte om det beror på en saknad patch, enligt Auran finns en patch som uppgraderar till 38599 (har själv spelet på DVD build 38411) och som ska uppgradera aut. när man startar spelet (ja, jag är uppkopplad) och som bland annat ska fixa att vissa marktexturer blir svart i vissa lägen, vilket det blir för mej.
Sen lastar vissa vagnar inte alltid som man lastar dom i servouerläget, en container blir två i driverläge t.ex.
Men allt är ju nytt så man får väl ge det (och sej själv) lite tid att komma underfund om alla funktioner, invänta nya objekt, ev. nya patchar m.m.
Det är väl så när man, som i mitt fall, har varit så inkörd på TRS2006 att man förväntar sej först att varenda grästuva ska se ännu bättre ut innan man lärt sej att hitta dom grästuvorna som verkligen gör det.
MVH. Ekan