Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-26, 00:56   #47
nejmeg
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
Standard

Har funderat fram och tillbaka den senaste tiden och insett att projektet med Dalabanan tagit för stor del av min fritid i anspråk och har dessutom förlorat stor del av motivationen, mycket pga. att Trainz krånglat alltför många gånger och också pga. att banan helt enkelt var för lång att klara av på egen hand. Då jag ogärna ser resultatet som något som slängts ihop på några dagar känner jag att jag inte är rätt person att fortsätta, då det riskerar att bli ett sådant resultat annars.

Då jag lagt ner oerhört mycket tid på byggandet är jag också väldigt orolig för
att lämna över byggandet till någon annan, med rädslan att denne tar åt sig all ära. Vet inte hur detta går att undvika, givetvis kommer den eller de som hjälper till att få sin del av kakan så att säga.

Har i skrivandets stund byggt landskap i princip hela vägen från Uppsala till Avesta-Krylbo, och gjort småarbeten på väg upp till Hedemora, där projektet nu stannat upp. Finns en kartbild över de områden som är helt klara för den som är intresserad.

Finns intresse kan jag även lägga upp banan för nedladdning, då i "ofärdigt" skick. Spår och sådant är färdigt, liksom signaler och plankorsningar. Det enda är som sagt landskap och stadsmiljöer från Avesta till Borlänge.

Åker iväg på semester i runt en-två veckor men skriv gärna ett pm eller inlägg här vid intresse.

Hoppas det finns någon bygglad själ där ute som vill hjälpa till att fullborda detta projekt
nejmeg besöker inte forumet just nu   Svara med citat