Fick lådan (och kompisens moderkort) igår. Hämta honom och hans burk och sen blev det skruva av, han i vardagsrummet och jag i köket. Gick lätt att bygga ihop datorn och lådan var mycket lättarbetad, trots formatet (mini tower).
Kan varmt rekommendera ACE Ecco 220 chassit. Det känns större invändigt än det är, HDD racken är supersmart, hållare för kablar och är mycket prisvärt (349kr).
Jag stoppa i mitt fläktlösa Geforce 8600GT och datorn är rätt tyst. Har medföljande 120 mm chassi fläkt bak inkopplad och original cpu kylaren (men dom ska bytas ut!). Tog bort kladdet som var på flänsen och hade på Artic Silver 5 kylpasta istället. Fick 32 grader IDLE och 43 grader LOAD och det är jag jättenöjd med!!!!!
Kompisen fick problem efter han bytt sitt moderkort, han kör Intel (socket 775). Datorn blev skitseg i starten och det kom upp att BIOS måste uppdateras för att stödja CPUn. Efter uppdatering till senaste BIOS är det likadant och den vill fortfarande bli uppdaterad!????? Dessutom vill den bara starta med ett minne, den har fungerat med båda förut och provar man dom var för sig fungerar dom. Efter mycket huvudbry ger vi upp och han tänker nu köpa en Intel Core 2 Quad, som vi vet att moderkortet stödjer.
Bild 1: Kompisens full tower, mitt gamla midi tower och mitt nya mini tower.
Bild 2: Kommer bli en svart SATA dvd-brännare. Annars tycker jag det är en stilren och fin liten låda!
Bild 3: Invändigt med mitt Geforce 8600GT...
Bild 4: Invändigt med kompisens ATI HD5770. Får låna det tills hans nya processor kommer. Hehe...vete tusan om han får tillbaks det!?
Bild 5: Test i 3D Mark 03. Med min gamla dator fick jag 13000 poäng, med den nya 16000 och med kompisens HD5770 i nya...ja ni ser ju vad det blev.
Med kompisen grafikkort i, så är ljudnivån fortfarande låg och spelen flyter på otroligt bra. Blir ett sånt för mig också! Jag tog också och låste upp dom två avstängda kärnorna. Det var superenkelt, så nu har man en X4 B55...
Senast redigerad av Pierre den 2010-03-26 klockan 21:31.
|