Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Varsegod!
Vet inte om det är min nya dator, win7 eller en kombination av båda som gör att MSTS flyter så bra????? Hade jag orkat installera om med XP, så hade jag gärna velat testat med det också...
|
Hej
En sak som du rätt enkelt borde kunna kolla är om det är "nya datorn" med nya minnen processor mm, som gör att MSTS flyter så bra.
Eller är det just grafikkortet som gör susen, du lär väl prova med ditt gamla kort antar jag.
Detta vore ju rätt intressant att veta.
Citat:
Ursprungligen postat av Deskgrunt
Det där med att man behöver Windows 7 i Pro eller Ultra versionen för äldre spel bygger nog mest på gamla missförstånd...
Tidigare var det så att man bara kunde installera "Windows XP mode" i Pro och Ultra varianterna, men det har nu ändrats så att även Home Premium stöds. I vilket fall så behövs egentligen inte Windows XP mode till de flesta äldre spel/program utan det går ändå bra direkt i Windows 7. Skulle något inte funka så beror det oftast på att man skall starta programmet i Administratörsläge eller ställa in äldre kompatiblitet (ja, man kan fortfarande välja det i genvägen även utan XP mode installerat).
För hemmabruk så är det ingen större vits att köpa något bättre än Windows 7 Home Premium. Däremot så se till att köpa 64 bitars!
En annan myt är ju att 64 bitars kräver 64 bitars program men så är det alltså inte, jag kör många äldre 32bitars program utan problem.
Håller med om att Windows 7 är trevligt, XP är nu ett minne blott!
|
Vore väldigt intressant att läsa nått om detta som du påstår(det med stor fetstil)
Vad menar du med att man just skall ha 64 bit..???
Ditt påstående angående XP, "XP är nu ett minne blott!", varför skriver du detta????
Tack för all info i ämnet.