Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Tack Marcus!
Detta har jag inte alls tänkt på, har inte gjort några inställningar alls i CCC. Ska prova! Är det nått mer i CCC jag bör ställa in?
EDIT; Vet inte vad jag tänkte på!? Om det inte flyter på bra i AAx4 eller x16, så lär det ju knappast göra det i x24 heller. Vilket det såklart inte gjorde! Men jag provade att dra ner allt I CCC och det gav inte många mer FPS, men gissa vad...droppen (laddhacken) var kvar. Fattar inte vad det är för fel?????
Marcus: Vad har du för dator? Och kör du samma rutt och scenario? Vilka FPS får du?
|
Det viktigaste att veta är väll att jag har följande komponenter.
Processor: I7 920 @ 2.7GHz
Grafikkort: XFX 5850 XXX
Ram: Corsai något 3x2GB.
jag har som lägst 30 FPS. men ligger oftast på 45-60 FPS. beroendes på vad jag har igång samtidigt.
Har du testat båda alternativen ? dvs, stänga av det i RW och endast använda CCC AA, eller stänga av det i CCC och endast köra RW AA ?
För det kommer inte bli någon skillnad om du bara drar ner, stänger du av det helt ska det bli skillnad.
Jag la även märket till att jag fick bättre FPS i alla minna spel när jag bytte chassi från mitt gamla CM chassi, som endast hade en fläkt, till ett Antec twelve hundred. temperaturen på grafikkortet sjönk även med ungefär 10 grader.