Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-17, 17:14   #3185
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Hej och tack för vänliga ord och tipset. Lugnt... Det kommer att bli både höga och låga delar av banan. Vi bilade över Dovrefjället i helgen och jag sneglade åt järnvägen som gick längs vägen. Skall försöka efterhärma den biten lite i min banan så småningom.
Fontänen heter Fuente animada <kuid:111814:13457> och är både ljudlig och rörlig.
Fortsätter för stunden att försvenska den färdiga banan innan jag går vidare med mina egna idéer.
Glömde att säga att jag saknar en funktion i Trainz och det är när man lägger till nya arbetsytor så vill jag bestämma höjden på den. Alltså när man lägger till en arbetsyta så hamnar den alltid på 0 meter. Det är lite besvärligt att höja den till den arbetsyta jag just då befinner mig på. Tänk dig att jag har lag min sista räls på en högplatå som är 600 meter över havet. Nästa arbetsruta kommer alltså 600 meter nedanför och det en liten stund att höja alltsammans till "min" nivå.
Hälsningar

Senast redigerad av benkegbg den 2010-05-17 klockan 18:10. Anledning: Glömde lägga till text om höjda ytor
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat