Ämne: Textur fråga
Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-20, 23:09   #6
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Jag håller med dig i mångt och mycket och förstår din frustration. Jag kände ungefär samma som du och var tveksam till införskaffandet av den sista versionen. Men jag har inte varit något inbiten banbyggare så för mig blev klivet över till 2010 inte så svårt. Banan som handlar om Bensland startade jag visserligen med i 2009 men hade inte hunnit särskilt långt när jag CPD-ade över den till 2010.
Det enda större överraskningen (besvikelsen) var väl då att JVC och G: gräsvarianterna blev svåra att anpassa till en lämplig marktextur. Förutom då att en hel del övrigt material först var ilsket rött och inte gick överhuvud taget att använda. Det var väl heller ingen rolig sak.
Men det sistnämnda har jag nu lyckats få igång hyfsat med att kryssat i något som heter "compatibility mode". Som Korvtiger sa, det fungerar inte helt fullt ut men ändå.
Jag tycker mycket om de alster du presenterar och delar med dig av. Du är något av min mentor i byggandet som jag försöker efterlikna så gott det går. Fortsätt köra med 2009 så länge du orkar så får vi hoppas att grejorna också fungerar i 2010:an. För då kan jag (och många andra) få glädje av din erfarenhet och ditt kunnande i banbyggandets ädla konst
Hälsningar