Ämne: Zbrush
Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-21, 22:38   #4
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Inte för att jag vill verka oschysst eller något men jag rekommendrar att du hittar något annat program än zbrush när du vill modellera för trainz.

Anledningen är något så enkelt som att programmet inte är avsett för spelmodellering över huvud taget, det är nästan värre än att försöka använda ett program som bygger på solidmodellering (läs CAD).

Zbrush är avsett för finputsning och modellering av cinematiska organiska modeller med polygonnivåer på skyhöga värden (ca 100 000 upp till flera miljoner) vilket inte alls passar sig för användning i traniz där de mest detaljerade modellerna max bör ligga på 50 000 polygoner och ett hus kanske på max 200.

Kan däremot hålla med om att det är lättjobbat och har en trevligt interface och bra arbetsflöde och är ovärderligt om man vill skapa högdetaljerade modeller som man sedan bakar till bumpmaps till en mindre krävande like.
Men till renodlad modellering direkt till spel kan jag inte annat än skaka på huvudet.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat