Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid
Jag hänger inte med den här diskussion. Har 2009 och laddad ner Realistiska landskap flera gånger. En enda gång har det blivit galet vilket redovisas på annan plats.
Så här har jag gjort:
Lagt in Radio Mobile och Hog-mappen i Lokal disk (C  . Lagt in texturerna i Auran/2009/World. Använt Goggle latitud och longitud.
Följt Mats Strids tuitorial till och med bildbehandlingen i Photoshop. Därefter har jag slaviskt följt Benkegbgs föredömliga bruksanvisning i tråden "Realistiska landskap i ts9000" (2010-08-27).
Visst har jag misslyckats några gånger, men samtliga gånger har jag spårat felet till mig själv - exempelvis glömt att committa.
Nisse
|
Jaha, du Nils.
Jag hänger knappt själv med här.
Försöker utreda, om det är jag som har gjort fel eller om felet ligger hos dom som installerar. När dom installerar mina kartbilder, som jag har gjort. Så tycks dom fungera hos vissa, men hos andra är det kört.
Fungerar hur fint som helst för mig i mitt TS2010, men jag försöker få reda på. Om det även fungerar i TRS2004, TRS2006 och TS2009 efter att jag har ändrat TrainzBuild i configen + om det eventuellt kan vara jag, som har packat ihop banorna fel, då jag inte tidigare har packat ihop någon bana för nedladdning. Har däremot packat ihop egna banor och sparat som cdp-file, som har fungerat att installera hos mig själv.