Ämne: Pisstråden
Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-31, 19:49   #611
Mikey
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Var ute på ännu en liten fotorunda idag. När jag var på väg till en Roslagsbanestation så ser jag tåget rulla in. Jag springer i full fart, och tågvärden står utanför ett dörrpar och tittar på mig väntandes där jag kommer i full fart. Sedan tittar hon längs med tåget åt båda håll, sedan mot mig en gång till där jag kommer springande, och när jag har 3-4m kvar till dörren så vänder hon sig, kliver upp i tåget och stänger igen dörrarna. Trots att jag kom emellan med händerna så glider dörrarna igen. Jag börjar banka på knapparna men inget hjälper och tågvärden går in i tåget och börjar visitera folk. En äldre dam rycker i tågvärden och pekar mot mig, men tågvärden bryr sig inte utan tittar bara åt ett annat håll. Efter att jag stått utanför tåget i en halv minut (väldigt lång tid) så börjar tåget till slut som sakteligen rulla och jag tvingas stå ute i ruskvädret och vänta en halvtimme på nästa tåg, vilket sabbade resten av dagens fotoplaner då det blev för mörkt. Ibland blir man bra arg...