Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-26, 23:30   #36
Mawkish
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Jag använder koppel som finns med i grundinstallationen för att undvika problem med att man måste ha något visst tillägg.
Finns några olika versioner på koppel som ligger under Assets\Kuju\RailSimulator\RailVehicles\Couplings.
De som ligger i underkatalogen 3Link är av vanlig europeisk typ och till Z66:an använder jag RailVehicles\Couplings\3Link\German\3link_german_c oupling.xml .

ps hoppas snart få se en Z66 växla runt vagnen istället för en utlänning.

Tackar tackar då använder jag mig av samma koppel så ser det enhetligt ut och fungerar dessutom, i motsats till mitt egna försök till koppel som kräver en skärbrännare för att kopplas bort . Jepp självklart blir det dragare av typ Z66,T44(och ytterligare vad än Marcus och du trollar fram) så fort dessa dyker upp men i brist på bröd får man äta sura tyska diesellok

Har mest suttit och petat i ritningarna den sista tiden så att jag har den biten mer eller mindre färdig när det är dags testa den färdiga modellen. Nu funkar det i alla fall att koppla fler vagnar efter varandra utan att det ser ut som att någon har lagt en dynamitgubbe på buffertarna. Siktar på en betaversion om ca två veckor om allt vill sig väl.