Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Ja.
Men även om jag har lagt till last på alla vagnarna innan jag sparar dem så sparas inte lasten. Inte bara för portalen utan även om jag sätter ut tåget på banan. Så problemet är ju inte bara fokuserat på portalerna men det är ju där som jag tycker det är mest irriterande. Det är ju därför jag undrar om det finns någon väg runt problemet. Märk att vissa vagnar, som kan gå med eller utan last, men som är lastade redan i surveyor kommer ut ur portalen med last.
|
Du slog huvudet på spiken själv CGD. Olastade vagnar kommer olastade ur portaler. Även om du lastar dom själv. Dom som är lastade i config filen kommer lastade ur portaler.
Själv brukar jag avända commandot "instant load" på tåg som kommer ur portaler. Som första kommand.
Då lastas vagnarna. Problemet är att om en vagn har flera olika laster, är det i regel den som står först i listan som vagnen lastas med. Och det är för det mesta inte den lasten man vill använda.
Min egen lilla lösning på problemmet. Är att klona vagnen, sen tar jag bort dom laster jag inte vill använda. Och sen får man lasta vagnen innan man commitar den igen.
Några har ändrat på kuidlistan, så den lasten jag vill ha står först i listan. Omständigt, ja. Men det enda sätt jag kommit på. Om någon har en bättre ide´om detta är jag intresserad.