Ämne: A-3
Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-17, 17:57   #9
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Gick det inte att vrida själva utkastet, om det kan ha något med det att göra i.s.f?
Har studerat reglagen på bilderna och möjligen är det så att reglaget flyttar utblåsmunstycket från vänster till höger sida av skovelhuset för på samma bild syns en varvräknare nedtill t.h. som visar max-varv 130 rpm åt båda håll. Frågan är hur detta arrangemang fungerade på skovelhuset? Måste ha funnits två öppningar, en t.v. och en till höger ovanpå skovelhuset och dessutom ett lock som rörde sig i motsatt riktning mot utblåsmunstycket och täckte för det andra hålet så att inte tjyvluft sögs in. Hela arrangemanget tyder på att så kan ha varit fallet. Jag är ute på "lössnö" nu men vi skulle ju spåna kring detta!?

Att det gick att vrida utblåsmunstycket är jag tveksam till - varför skulle man behöva "sikta" mitt i vildmarken(?), men motbevisa mig gärna!

Kan meddela att leoj löst problemet med färgen och tätheten på den utkastade snön på ett föredömligt sätt, nu återstår väl att animera tjockt snötäcke före slungan och relativt rent spår efter den med lodräta snygga snöväggar vid sidorna efteråt! Åsså hytten, men den är på gång!

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat