Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-05, 01:20   #20
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

De där Tyskarna är bra roliga. Jag var på väg att få tag i en prototyp av ett framtida ånglok som de bygger i Polen. Den är ett under av moderniteter som jag inte tänker gå in på och finns i ett fungerande exemplar när deras hispiga ledare satte stopp för all vidare utveckling så jag nu får leta andra lok att dra vagnarna med.

(Hade alltså hittat ett bra polskt tanklok för banan som jag tänkte dra med men som vid efterforskning visade sig vara byggd på 50-talet....... )

Har dock fått tag i ett gäng tyska BR 95or som ev kan användas men de är alla trasiga just nu och måste in på rep. Dessa är byggda ca 1920. (Scriptet som används är helt fel, de ser ut som ånglok men fungerar som diesellok. Ev för att dessa fanns som en oljeeldad version).

När jag fått tag i lok och fungerande signaler så tänkte jag göra en multiplayer session, en startup, på banan där alla lok finns uppradade och påeldade vid hamnen i Kristinehamn och där jag sedan delar ut tidtabeller och annat som behövs för att få ut alla lok och vagnar på rätt stationer efter banan. Vi pratar 7 linjelok, 10 växellok, 130 godsvagnar och kanske 15 personvagnar som skall ut till 8 olika stationer och dessa är då 'mitt' Material.
Till detta kommer då alla reguljära tåg som går på SJ-linjerna. Dessa ´är dock alla 'genomfartståg' och bara med för att krångla till allt på enkelspåren.

jag kan tänka mig att jag som Trafikchef har jobb 7 timmar under en dag och de som vill vara förare får turer som är mellan 30 minuter till 2 timmar långa. Det är dock ett tag kvar innan jag kommit så långt. En månad kanske.........