Ämne: Projekt DONJ
Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-14, 21:45   #140
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Det jobb du lägger ner på DONJ är verkligen imponerande ! Jag märker att detta att ha en förebild att bygga till är väldigt inspirerande och driver dig framåt i en rasande fart. Bra att vi har en så skicklig byggare som du med oss på detta svenska "pytteforum". Apropå "pytte" så har jag en favorit bland 891-järnvägar nämligen Falkenbergs Järnväg, i folkmun kallad "Pyttebanan". Leif Elgh har skrivit en mycket bra bok om den. Nån gång om och när jag får tid är det ett intressant projekt.

Tips: Sök på "falu rödfärg bilder" på Google så hittar du hyfsade texturförlagor.
Jag håller med Lan, det är verkligen fantastiskt vad Björn gör.
Hade inte Björn varit med hade det nog inte blivit något av det här projektet eftersom jag inte är lika snabb och skicklig och dessutom har en viss tendens att lägga av. Så jag är verkligen imponerad och tacksam att få vara med på ett hörn här när Björn sätter fart.

Själv jobbar jag nu på ett ytterligare godsmagasin, Tallås godsmagasin. I åtanke av Korvtigers tankar så håller jag mig till en textur på 2048x1024 pixels - byggnaden ligger ju alldeles vid spåret.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat