Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-21, 13:18   #3
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Jag är förvånad över de uteblivna kommentarerrna att Trainz inbyggda paket innehåller objekt 22 röda varningar och 69 dito gula. Men det är kanske vardagsmat, vad vet jag.

Jag är också förvånad över det ringa intresse för min åtgärd att radera åratals arbete med Trainz. Tyckte nog att de skulle ha väckt större uppmärksamhet.

För att kunna fortsätta att bygga på min påbörjade DEM-bana har jag tvingats installera Ekans grusvägar och räls plus något mer nödvändigt.

Därefter installerade jag Svenolovs och Korvtigers två signalpaket. Resultatet blev ett stort antal frågetecken för saknade kuid-er.

Nu kan jag inte själv leta efter de saknade objekten i Forum, eftersom något av en katastrof inträffade tisdag kväll. Helt plötsligt, utan någon anledning, förändrades Content-rutan. Alla rutorna till vänster (Search, Picklistan, Download helper).

Finns det någon som vet hur man återställer – eller får jag fortsätta köra solo.

Jag har två datorer med 2009 vers 3.3. Gemensamt för de båda är frågetecken för samma kuidnummer i STW Vägskydd Signalfix v2.9.. Framför allt saknas kuid:36713:1074 men också kuid:36713:27335. Nån som vet?

När det gäller signalsäkerhetspaketen saknas kuid-er. Viktigast är tydligen avsaknaden av kuid:177292:209001 i MSL Auto Library 3.11.2.b1 och Signal Library 3.11.2.b1. Osynlig Master och Signal Library saknar kuid:177292:209011:1.

Problem är att ovannämnda kuidnummer går i varandra, korsvis på något sätt.

När det gäller semaforer hänvisar jag till bifogad bild. Anmärkningsvärt är att Vingvisare är med eftersom Vingvisaren är helt OK.

För julefridens skull; svara.

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg T-semafor vit 3.jpg (141.5 KB, 196 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat