Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-23, 22:27   #69
stina
Medlem

Reg.datum: May 2004
Standard I kväll slog byggnerven till..

och bangården har fått sig lite detaljering.. över en kopp kaffe, med Moster och hennes tvillingsyster Hilda brevid.. valde vi ut lite bilder för publicering.. du måste få med att jag också är feminist.. säger Moster Hulda.. som har varit inne här på forumet och kollat "Medlemslistan".. varför är det så att det är mest grabbar som är med... ?.. så hon samlade ett antal medlemmar av manskön.. platsen som var vald.. är vid det "ljusa huset" precis vid spåren.. där hon pappersleders hade formulerat ett antal frågor att diskutera.. det är frågor som "Spå(r)-kärring, vart kommer det ifrån?.. varför heter det lok-al städerska?.. det är ju mest tjejer som jobbar med detta.. och till slut.. hon står bakom byggnaden ifråga.. och träder fram ibland.. när hon märker att diskussionen.. spårar ur...
Hon vill ha respons i sin frågeställning.. och påminner mig om önskemålet att få fram en staty av Per Albin Hansson.. jag har försökt med.. att jag har några med feminina förtecken.. men de är ju lättklädda.. hon är nog lite pryd trots allt.. i sin revolutionära framtoning...
Och för att ge baloo en ny vits: Moster tänkte till: Hilda gillar att sticka, sockor, västar o allsköns, så idag, det är ju vår, satt hon ute i trädgården.. en geting satte sig på ett garnnystan, ingen fara säger Moster Hilda.. den kan ju sticka..... Grund för denna bana är ju "Trainz 2004....
Fortsättning följer.. när en farfar har tid....
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 23mars1.jpg (226.0 KB, 172 visningar)
Filtyp: jpg 23mars5.jpg (229.8 KB, 171 visningar)
Filtyp: jpg 23mars4.jpg (254.4 KB, 172 visningar)
Filtyp: jpg 23mars2.jpg (245.2 KB, 172 visningar)
Filtyp: jpg 23mars3.jpg (240.4 KB, 172 visningar)

Senast redigerad av stina den 2012-03-24 klockan 00:28.
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat