Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-11, 01:09   #22
mibl
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av McDOZ Visa inlägg
Hej mibl.
Hade själv funderingar på att testa just det du gjort, men trodde att det behövdes ändras på flera ställen i olika filer så jag avstod.
Vad är vinsten med att ändra i SE track rules istället för att bara välja SAD-Track framför SE_Concrete?
Alltså jag menar, att klicka på SAD_Track istället för att klicka på SE_Concrete.
Är det något jag missar ifrån SE track rules ifall jag klickar på SAD_Track istället?

Mvh // Gert@Malmö
Du missar egentligen endast de svenska stoppbockarna men man kan ju som nämnts sätta en liten stump med SE track i slutet så löser man det. Observera dock att om man istället väljer att sätta ut en stoppbock manuellt vid änden av ett spår så kan man föga verklighetstroget köra igenom den och ut i terrängen.

Från det ena till det andra angående problemet med spåren på bangårdar. Ett tips är att inte ha "Snap to terrain" markerat när man lägger spår och speciellt inte vid växlar. Behöver man ha en växel där det lutar välj den lutning du vill ha och lägg sedan spåren som berör växeln. Lägger du spåret i nerförsbacke sätter du bara ett minustecken framför.
I bilden nedan kommer spåret att läggas i 5 promilles stigning.

/Micke
Bifogade bilder
Filtyp: jpg gradient tool.JPG (33.5 KB, 87 visningar)
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat