Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-11, 17:53   #4
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Mycket trevlig guide! Men borde väl gå att använda byta hytt knapparna (glömt kommandot för tillfället) för att byta hytt? försvinner ljudet trycker man lite snabbt 2 och sen 1 så är ljudet tillbaka för är lite jobbigt när man inte får några lampor framåt... men det kanske inte är möjligt? är ju två olika "hytter" åt varje håll...
Visste jag inte, skall jag testa! Egentligen är det bara en hytt (går bara att ha en till ett lok) men den är gjord så att man kan Åla sig till bakåtläge som jag beskrivit. Trycket man Alt_C behöver man ju inte kasta om körriktningen först, det sker automatiskt. Fördelen med Alt-C är att även, den utifrån synlige, föraren hamnar på rätt plats.

Hej och hå, ett och två skall testas då!!!

Har just testat! man kan byta "hytt" med Alt_C och man trycker snabbt 2,1 så återkommer ljudet. Men man måste ställa körriktningsomkastaren i backläge innan man byter "hytt". Fungerar fint!
Störs man av att hoppa ut och in i hytten kan man sätta den yttre kameran så att det blir mindre störande! Tack för tipset!

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2013-05-11 klockan 18:06. Anledning: Testat, fungerar!!!
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat