Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-12, 21:08   #113
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Om jag inte har helt fel nu så kopplade man normalspårsvagnarna som stod på överföringsvagnen direkt till loket oftast istället för att använda en kopplingsstång. Detsamma gäller mellan vagnarna tror jag.
Man satte på en förlängningsslang på Tp lokens bromsslangar och på överföringsvagnens bromsslang för att dom skulle gå och koppla ihop.
Sedan så har jag för mig att det bara satt en krok på överföringsbuffertarna på loket och alltså ingen koppelögla.

Dom gånger som man använde en koppelstång så tror jag inte att man hade normalspårsbuffertar monterade på loken.

Kan tillägga att när man gjorde detta så flyttade man även upp dom undre strålkastarna på Tp loket för att dom skulle nå över buffertarna och när buffertarna togs bort så flyttade man ner dom igen.
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat