Fått nog av 2012!
I går, tisdag, lade jag ut en reviderad version av Svensk cab-bana med modernt signalsystem för Tranz 2010. Tanken var sedan att lägga ut samma bana för 2012 för dom som inhandlat detta usla peogram.
Revideringen för 2012 skulle ske i två etapper. Första delen, en tredjedel av banan, färdigställdes på tisdagen problemfritt. Andra delen blev klar för testkörning onsdag em. Det blev blev ett stort fiasko.
Samtliga stolpsignaler hade gått upp i rök förutom JVS-X, samtliga vägskydd - både svs och STL - hade massakrerats - men vad värre var; inget finns kvar i databasen. Jag arbetar och sparar i sessionen (viktigt när man jobbar med signaler). Givetvis sparar jag, efter bästa förmåga, i routen också.
Routen ser lika eländig ut som sessionen.
Anledningen är med största säkerhet att spara-funktionen i 2012 är vidrigt dålig och pepprad med obegripliga meddelanden. Lagerhanteringen i 2010 är ett osäkerhetsproblem när man arbetar i sessionsläget, men kan lätt undvikas. Spara-funktionen i 2010 fungerar; man sparar sessionen och mergar den till routen.
Jag har tidigare varit starkt irriterad över 2012, men nu är måttet rågat.
Det blir ingen 2012-bana. Mitt liv har förkortats tillräckligt.
Nisse
|