Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-03, 00:07   #67
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Tga-formatet stödjer flera sorters bit-kodning, dessa är de man ser idag:
16 bitar (5 bitar per kanal i RGB samt en Alpha-bit)
24 bitar (8 bitar per kanal i RGB, standard för vanliga färgbilder)
32 bitar (samma som 24 bitar, men med 8 extra bitar för en alphakanal)

Alla dessa stöds i både TS2010 och TANE mig veterligen.

Alla texturerna till Dg är i 24-bitars tga-format och det ska fungera i både TANE och TS20xx. Men texturerna till Dg (men ej till Ds) är RLE-encodade (en typ av ganska ineffektiv, men väldigt simpel komprimering) när jag kikar närmare på dem nu. Antagligen så är det detta som TS2010 klagar på.

Eftersom detta var väldigt lättfixat så har jag tagit mig tid att uppdatera paketet på forumet med okomprimerade texturer, så det borde fungera fint i både TANE och TS20xx nu.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat