Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-03, 11:27   #69
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Tga-formatet stödjer flera sorters bit-kodning, dessa är de man ser idag:
16 bitar (5 bitar per kanal i RGB samt en Alpha-bit)
24 bitar (8 bitar per kanal i RGB, standard för vanliga färgbilder)
32 bitar (samma som 24 bitar, men med 8 extra bitar för en alphakanal)

Alla dessa stöds i både TS2010 och TANE mig veterligen.

Alla texturerna till Dg är i 24-bitars tga-format och det ska fungera i både TANE och TS20xx. Men texturerna till Dg (men ej till Ds) är RLE-encodade (en typ av ganska ineffektiv, men väldigt simpel komprimering) när jag kikar närmare på dem nu. Antagligen så är det detta som TS2010 klagar på.

Eftersom detta var väldigt lättfixat så har jag tagit mig tid att uppdatera paketet på forumet med okomprimerade texturer, så det borde fungera fint i både TANE och TS20xx nu.
Perfekt! Och tack för förklaringen. Det är som du säger RLE-grejen som TS2010 klagar på, den är nämligen standarnd som när man sprar som TGA i GIMP så har lärt mig den vägen att det inte fungerar. Kul dock att TANE klarar av det, kan spara någon sekund i extraarbete

Ska pröva manövervagnarna senare idag och se om de fungerar.
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat