Visa ett inlägg
Gammal 2003-03-10, 16:56   #2
hp
Senior Member

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till hp Skicka ett meddelande via MSN till hp
Standard

Rogge; Eftersom jag är skapare av den fullt fungerande ATC pannelen tar jag på mig att svara... Eller så kanske den inte funka, jag kommer inte ihåg, böjar bli lite gaggig så här på gammla dar!

Nej, den funkar inte, jag har bara ritat av pannelen och lagt den som cabview, med nextsignal i försignalbeskedet och currentspeed i huvvudbeskedet, sen är den gröna lampan kopplad till overspeed (inte 5 km/h som på riktigt utan direkt när man kör för fort). Så mkt ATC kan man köra idag.

Dock kan jag ju säga att utanför detta jobbar jag på ett fungerande ATC system (främst då till simulatorn) men det ligger utanför MSTS och använder sig av en egen databas med tavlor, signaler och balisrar och information om signalers läge (asså vad de visar) från MSTS. Detta är dock en hårdvaru version av ATC systemet som kommer bli på tok för dyr för att släppas ut på marknaden. Kopplingen till MSTS är ej heller helt klockren.

Nu skall jag återgå till att läsa ATC handboken och bygga vidare på SweSig 3.

HP

Föresten Rogge, om du vill kan du ringa mig, jag har tittat lite på svenska versionen vs. raildriver

Edited by - hp on 10 March 2003 16:57:43
hp besöker inte forumet just nu