Pierre, jag tror jag förstår varför de som bygger till Trainz tycker att det är jobbigt att hela tiden få frågan, kan ni inte konvertera till MSTS? Du skriver och här citerar jag dig:
Om man inte tycker det är roligt att bygga och glädja andra, är det någon mening att då hålla på? Saken är den att man bygger naturligtvis i första hand åt sig själv och sedan kan man ju avgöra om man vill låta andra få ta del av det man byggt. Av samma anledning väljer man själv om man vill lägga ner extra tid till att bygga/konvertera till MSTS. Anledningarna till att det inte görs heter i första hand tid och i andra hand intresse. Det finns en anledning till. Om de som bygger till Trainz hade velat göra modellerna till MSTS så hade ni sett dem komma till MSTS - utan att ni behövt fråga. Lusten att göra modeller till MSTS blir inte större, andelen tillgänglig tid blir inte större bara för att ni frågar. Vi som alltså inte bygger/konverterar till MSTS från de modeller vi skapat till Trainz tvingas istället försvara varför vi valt att inte efterkomma era önskningar. Jag kan garantera att viljan att efterkomma dessa önskningar är direkt omvänt proportionell mot antalet frågor om detta.
Jag kör inte själv MSTS (har inte programmet) men gläds åt att det finns så mycket tillgängligt material till den simulatorn. För mig personligen är det alltså inte aktuelt att bygga/konvertera till MSTS.
Jag hoppas att jag inte upprört några heta känslor nu men det har heller inte varit avsikten.

/Janne