Visa ett inlägg
Gammal 2021-06-21, 12:04   #127
rely
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Förstår att det där sliperslagret behövs! Jäklar vilken takt du bygger i Och snyggt blir det verkligen!!
Ett foto jag använt som referens till Stordalen togs när man höll på att rusta och bygga om på flera ställen, då låg det ett stort slipersupplag i Stordalen. Dock med betong, då man bytte från trä till betong i flera sido- och mötesspår.
Jag tror att det var i samband med det som man rev flertalet byggnader i Stordalen.
Sen vet jag inte om jag bygger så snabbt egentligen. Har anlagt ca 5 mil spår på ett år, landskapet är ju inte så "knepigt" egentligen då det "bara" är massa träd och buskar. Klippa och klistra gör processen ganska "enkel". Jag hade tänkt bygga Bohusbanan innan jag plockade upp Malmbanan, men det föll på att det är enklare att bygga skog än stadsbebyggelse.
Sedan så är det maffigt med malmtåg också.. Saknar dock "flexibilitet" att kunna köra t.ex. Xoa7 (eller en Sa ) på banan, även om det bara är fantasin som sätter gränser så ser en del fordon väldigt malplacerade ut på malmbanan.. Nu är ju inte Uddevalla - Munkedal någon jätte lång sträcka men det är ett enormt jobb ändå.