Visa ett inlägg
Gammal Igår, 19:11   #237
blomsson
Medlem

Reg.datum: Jul 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
Bensland - Bensö kommer att återuppstå.
Trots flertalet försök att få igång senaste versionen av Bensland - Bensö så har Trainz 22 Plus kraschat var enda gång. Rutten vill helt enkelt inte läsas in av datorn. Det finns något , troligen ett objekt, som blockerar.
Har provat att installera från MediaFire och från min gamla dator, alla möjliga versioner, men ständiga krascher.

Jag beslöt därför att radera så mycket som det bara går, för att åtminstone få in själv basborden med textur och vad som nu kan finnas med.
Resultatet blev att jag nu har Bensö, men bara delvis vegetation och delvis med spår och lite vägar, nästan inga hus och inga fabriker och inget folk eller andra små objekt.....
Med andra ord är Bensö pånyttfödd men nästan helt naken.
Så nu återstår många månaders arbete med att återskapa alltsammans.

Hälsningar
Presidenten i Bensland
Hej.
Tråkigt att höra att du har problem med att TRS22 kraschar. Det finns kända problem med de svenska kontaktledningarna, som beskrivs närmare i tråden om Jockes Mariefredbana.

Det går att använda sig av ett menyval som heter Disable, vilket gör att objekt göms och inte läses in utan att påverka spelet. Teoretiskt sätt så skulle beroenden mellan objekt kunna orsaka problem, men har själv inte märkt något sådant de få gånger jag har använt mig av funktionen.

Genom att lista de objekt som hör till rutten borde man kunna luska ut vilka objekt som orsakar problemet genom att använda disable på de objekt som man misstänker. Om du har de svenska kontaktledningarna installerade så skulle jag börja där. Annars så kan man tänka sig att man delar upp objekten via typ, namn, antal eller något liknande för att få så få tester som möjligt.

Lycka till!
mvh
Håkan
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat