tufftuff: Ska alla nu få lida för att du inte gillar mina åsikter????? Jag har bara sagt vad jag tycker om payware och jag vet att du sa att alla dina kommande tåg inte ska bli payware. Jag har ju inte sagt att du inte får ta betalt eller liknande, det är ju upp till dig!
Shareware är inte det att man får testa nått först och om man vill behålla det så betalar man? Så det är ju också payware iegentligen eller? Eller har jag missuppfattat det?
Har allt sett dina modeller och dom är mycket snygga och helt klart mer värda än dom priserna du pratat om. Microsoft, är inte dom ett stort företag, som bara gör spel och program för att tjäna pengar? Det trodde jag iallafall??????
Jag trodde du och andra byggare gjorde detta för att ni tyckte det var skoj, ville ha modellerna och glädja andra!? Tänk på mig, Hawk, Mazz m.fl. ruttbyggare..... som lägger ner hur mycket jobb som helst på en rutt (det tar ju ett tag att bygga en rutt!), utan att få en krona för besväret. Även om vi skulle vilja ha det (vilket jag inte haft planer på!), så kan vi inte ta betalt, när vi använder andras objekt.
Att du har en dålig årsinkomst, ja då har du inte sett min..... den är skitdålig! Jag är arbetslös och bor på helt fel ställe för att kunna få nått riktigt jobb. Har haft ett flertal tillfälliga och det är då jag fått passa på, att uppgradera datorn och köpt mig en digitalkamera. Utbildning har jag ingen heller, då min skolgång var i det närmaste obefintlig (p.g.a. av mobbning!). Men jag försöker skaffa mig en idag, genom att gå Komvux!
Barman: Jag vet vad Märklin tar för sina modeller. Dom är svindyra, det är bl.a. därför jag sysslar med data-tåg och inte modelljärnvägar....... Är inte dom också ute efter att tjäna pengar? Och är ett stort företag?
Lite "roligt" att vr98olli höll med om vad jag sa och hans åsikter har du inget emot. Istället så frågar du om han kan bygga åt dig, det är för mig att vara väldigt falsk......
http://pirpen.cjb.net/