Ämne: Bump-Maps
Visa ett inlägg
Gammal 2003-09-04, 19:54   #15
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev yojimbo

Inden alle nu begynder at hoppe på tungen af bare begejstring over bumpmaps, så lad mig slå et par facts fast:
  • Auran anbefaler at bumpmapping KUN anvendes på rolling stock
  • bumpmapping i TRS2004 kræver en speciel NVIDIA plug-in, som kun understøttes af Adobe Photoshop og Paintshop Pro
  • Sidst men ikke mindst den nuværende exporter understøtter ikke GMax (og heller ikke 3DS max 100%) Fejlen er ikke Aurans men Discreets

Så må Auran slå mig oven i hovedet med min NDA, hvis de vil. Men mangel på konkret info fører til spekulation og det er ikke altid konstruktivt.

Damn the polys! Full speed ahead!!!
Om Aurans exporter (Trainz Asset Studio) inte stöder G-max kan det knappast vara Discreets fel!
Jag förstår inte denna skepsis mot bump-maps (och alla andra typer av mapping som stöds av G-max), det är väl bara för speltillverkarna att programmera om sina grafikmotorer så att dom stöder det!
Utvecklingen går framåt på grund av nytänkande, inte på grund av konservatism!!!


LAn
lan besöker inte forumet just nu