Kul att fler vill bygga riktiga rutter. Själv är jag inne på samma bana och har under ett par månader nu dokumenterat och samlat info (kartor, bilder etc.) på rutten Sthlm C - Norrköping. Men jag håller med Mazz, att det är ett stort arbete att ens komma så långt som till datorn när allt ska börja byggas. Jag har på ett par månader "bara" hunnit med att dokumentera Sthlms C till Södertälje än så länge. Så det är nåt på gång iallafall eftersom jag är så taggad att göra en riktig rutt. Har som mål att göra autentiska texturer på byggnader närmast spåren men gör sen avkall på verkligheten längre ifrån när det gäller utseende på byggnader etc. Skogsridåer kör jag med videokamera så det går nog att få ganska bra som det ser ut i verkligheten. Det största problemet är bra kartor i liten skala för att få så bra spårlägen som möjligt. Den dagen jag har ny dator för detta så börjar jag bygga. Det här projektet går inte att ro i hamn annars. Sen väntar jag på MSTS2 om det är bättre att göra rutten i den versionen. Vi får se, ville bara skriva lite om mina planer här också, eftersom jag tycker det är kul att andra har samma tankar. Sen en fråga till dig Mazz, har du med planer på en riktig rutt, har läst om det nånstans att det skulle vara nåt på gång, och isåfall, vad är det för rutt?
/ P E
|