Visa ett inlägg
Gammal 2003-11-07, 15:19   #70
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

mera trubbel.....

Ringde och frågade idag om garantin och om den gäller efter man uppdaterat biosen själv. Blev osäker på om jag verkligen frågade det sist!????? Fick till svar att den gäller.

Uppdaterade biosen imorse, vilket var väldigt lätt att göra. Asus update programmet skötte ju allt själv (läs: automatiskt).

När datorn startade om kollade jag att det verkligen var den nya versionen och det var det. Kollade också i Asus update, att den nya versionen var inlaggd. Det stämmde!

Var ute och surfa lite och spelade lite MSTS. Men CPU Usage ligger runt 50% när dator är inne i windows och jag inte använder nått program. Spänningen var också lika dålig (låg) som förut och tempen för cpu låg på runt 40 grader (vid idle) som förut.

Startade om datorn igen och kollade lite i bios. Märkte att jag fått lite fler inställningar. Stängde sen av datorn och fikade.

Skulle sätta igång den efter jag fikat och då händer inget, ja förutom att hårddisk dioden blinkar till en gång. Inget annat händer, den är stendöd!

Första tanken är att nått ändå gick fel vid bios uppdateringen??????? Men då borde den väl inte funkat efter den starta om, efter uppdateringen? Eller kan det vara nät agget som gett upp?????? Fast varför skulle det plötsligt göra det? Har ju inte haft nått problem med det innan jag stoppa in Intel sakerna....

När jag pratade med killen på Komplett, så säger han att det är Asus fel om sakerna inte är kompatibla. Enligt Komplett så har dom fått reda på av tillverkaren att sakerna ska funka ihop. Han sa dock att det hände ibland att dom ändå inte gjorde det.

Jag tycker att Komplett borde ha ett ansvar emot kunden, att processor och moderkort ska fungera ihop, när dom säljer det i ett paket. Vad tycker ni?

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu