Hej igen!
Jag har nu lånat ett nät agg av en kompis, samt det moderkort, fläkt och processor (AMD 750 Duron), jag lånade förra gången. Ska snart hem och testa!
Som många vet är inte Komplett.se, den billigaste affären (och inte dyrast heller!). Jag har handlat av dom tidigare och varit nöjd. Jag har även rekommenderat dom till två kompisar, som köpt saker där bl.a. varsitt uppgraderingspaket, grafikkort m.m.
Som jag sa, så tycker jag det är dåligt att man inte får saker som är kompatibla, när man köper ett paket. Köper man lösa saker, så tycker jag man själv ska kolla upp dom. Men är det ett paket som affären satt ihop, så tycker jag kunden ska kunna lita på affären, att sakerna i paketet fungerar ihop.
Datorn är stendöd. Det enda som händer, när man trycker på startknappen, är att hårddiskdioden blinkar till en gång. Inget annat händer! Alltså inga fläktar går igång, jag kommer inte in i bios m.m. Den är död!
Enda jag ändrat i bios är i hardware monitor. Jag ändrade till Ignore på en spänning som var låg och gav mig en varning hela tiden. Detta gjorde jag också innan jag uppdaterade biosen. Innan jag upp daterade biosen, så klicka jag såklart på set default i bios, för att inget där skulle kunna vara fel.
Att jag skulle kunna repat moderkortet med en skruvmejsel, när jag bytte fläktar, är en omöjligthet. Både orginalfläkten och den jag köpte, monteras genom att använda fingrarna. D.v.s. att det går inte ens att använda en skruvmejsel, när man monterar dom fläktarna!
Jag har självklart gått igen det mesta av vad jag kunnat gjort för fel, när jag monterade. Det är ju oftast en själv som gjort ett fel! Var väldigt noga denna gång då jag gjort missar förut. Kan dock inte se att jag felat nånstans nu!?
http://pirpen.cjb.net/