Jag använder AI på följande sätt.
Jag har min bana och har på den satt ut ett antal "trackmarks" (röd pyramidliknande sak) som också namnges med passande namn så att man vet var på banan "trackmark:en" finns.
När jag sedan startar Driver högerklickar jag på det lok som AI ska ta hand om och väljer "drive to trackmark". På detta sätt bygger man upp kommandon. Jag har t.ex en bana A till B (enkelspårig) där jag har två AI-tåg körandes mellan två stationer helt själv. (dock krävs ju mötes spår på stationerna)
Annars ska du precis som tidigare bara kunna sätta på AI som nu sker genom att högerklicka och välja "drive". Du ändrar växelläge med "J" eller direkt på 2D-kartan (m)
Jag föredrar ju att använda trackmarks och på det sättet få tågen att gå precis som jag vill. Du kan ju sätta ut en trackmark vid en station och ge kommandont "drive to trackmark: namn" och sedan kommandot "wait 1 min" så stannar tåget till 1 min vid stationen...
Vill du ha lite bilder hur man sätter ut dessa trackmarks så säg till ska jag visa. Jag hoppas också att detta gav svar på din fråga annars får du återkomma så ska jag försöka förstå bättre då.
Ang Hg så saknas den funktionen jämfört med T44. Ska kolla med Mats om han har möjlighet att ordna att det blir som på T44.