Men om det nu skulle vara som du vill ha det att alla kan ladda ner då skulle det istället bli lite som fenomenet hos Auran, att folk klagar på den låga hastigheten. Att ladda ner i 2-3 kb/s är ju inte kul.
Antagligen har ägaren till siten tyckt att det är bättre att man kan få ladda ner till hygglig hastighet (några få) än att alla ska ladda ner till en urdålig hastighet.
Jag ser faktiskt inte vad som är så konstigt med det. Vill jag komma fram snabbare till Stockholm om jag vill åka tåg ja då får jag betala för det. Vill jag att mina värdesaker verkligen ska ha ett bra försäkringsskydd ja då får jag betala för det. Vill jag ha min nya kamera imorgon hos mig, ja då får jag betala expressfrakt. Man får det man betalar för.
Det du betalar för i UKtrainsim är åtkomsten till siten, inte innehållet, så att kalla det payware är fel. Då vore det väl payware om jag brände en CD och skickade till dem som ville ha mot att jag ville ha mina portoutlägg betalda.
Sedan får vi inte glömma att det är DU och JAG som gjort sidan så populär och det kan vi knappast skylla på upphovsmannen.