Visa ett inlägg
Gammal 2004-03-25, 09:56   #28
alaska
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 177
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard

Efter att ha studerat dom olika meningarna i diskutionen om förare, vill jag härmed göra ett utalande.

Det kan vara svårt att få tag i förare. Är man dessutom ny i detta kan det bära till att man inte kan komma igång till den grad man vill eller att kanske utöka sin verksamhet.
Detta kan nog göras på många sätt, MEN det får inte bli för enkelt heller.

Ett förslag:
Namn behövs inte bara antal.
Arbetstiden får max vara 35 timmar, men man får betala för 40 timmar, då har man även flyttnings tid till förarna.
VD och annan personal skall inte räknas i detta utan kan gå in och ta ev en kortare körning om det slår på någon timme för mycket.
Men den får inte överstiga 15 timmar, då måste man anställa en ny förare.
Detta innebär att man måste planera sina tåg så att man inte behöver betala full lön för någon som jobbar 16 timmar.
Det bli också viktigt att man får fram bra kontrakt så att man klarar av dom 5 fri timmar som varje förare har.

Detta förslag är med tanke på att det är inte så mycket personal att få tag på här, men det skall ju inte vara ett hinder för att detta skall fungera.

Tror att alla har ett intresse i att expandera och som det är nu så är personalen det enda hinder jag ser. Om man nu kan sköta sin ekonomi.

O. Kjelstad
VD...SGTK
alaska besöker inte forumet just nu   Svara med citat