Puh. Äntligen hemma efter en månad med mycket jobb. ca 220 timmar denna månad tror jag....
Angående personal så vill även jag skriva lite reflektioner. Att ha fritt antal förare är inte så bra tror jag. Ett exempel:
Citytåg AB har köpt fordon för 76 miljoner kronor. De har skaffat förare och har förarutgifter på 64 000 kr per vecka. Inkomsterna ligger än så länge på mycket låga 500 000 kr i veckan.
Här ser vi ett exempel på växtvärk. Man har höga ambitioner och jag tror att de kan klara det men utgifterna finns där och de och jag får hitta på trafik under veckan som kommer så att man åtminstonde inte förlorar pengar.
Jag tror att om man måste hitta förare så börjar man i liten omfattning för att sedan utveckla bolaget och då finner man också namn.
En annan lite intressant sak är att jag nu lagt in timlönen på varje bolag som finns med. Som grund har jag lagt in 115 kr i timmen. Vill man skaffa sig förare kan man öka denna siffra. Tillgång och efterfrågan precis som i verkligheten. Det är ingen slump att förarna på Citypendeln i Stockholm har ca 28000 i grundlön om jag inte har helt fel. Själv har jag 23200:-
Det jag INTE vill se är samma namn i flera olika bolag.
Vi fortsätter diskusionen, inget är klart ännu i frågan.
M v h
/Pursche
www.svttl.se