Visa ett inlägg
Gammal 2004-06-13, 00:34   #18
Rc1166
Niträknare & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Först ska vi skilja på att några av oss ibland (som på Hjulmarknaden, i Strängnäs och i Ängelholm) agerar som tillfälliga återförsäljare åt NordicSoftsales. Detta är inget som går ihop ekonomiskt men hjälper till att betala resor o dyl. Mitt eget deltagande i Ängelholm kostade mig drygt 3.000 spänn men det bokfördes på kontot "träffa gamla kompisar". Att jag sedan fick se ett par snygga modelljärnvägar och hade gott om tid att bekanta mig med BV muséets personal var ju bara en bonus.
Om vi sen tar upp den enda svenska "payware" produkten. Svenska Tåg 2004, så är STWs del inte stor. Återförsäljaren lägger på mellan 100 och 150% på sånt och om man sedan räknar bort produktions och distributionskostnader så blir det några spänn till STW för varje såld CD. Dom pengarna används till att i efterhand kompensera för kopiering av ritningar och liknande. Anledningen till att göra den CD:n var inte att tjäna pengar utan att göra STWs produkter tillgängliga för de som sitter och betalar per minut när de laddar ner saker från nätet och att hjälpa med marknadsföringen för TRS2004.
En annan sak är ju att fundera på varför svenska saker till Trainz står för runt 30% av det totala europeiska utbudet.

Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat