Visa ett inlägg
Gammal 2004-11-02, 21:49   #64
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Hmmm...

Har jag nämnt nått om den här rutten på länge?? Svårt att slita sig från bra ideer, så det har pysslats lite under kvällar o nätter... När det kliat alldeles för mycke i spårläggar-fingrarna, så har jag helt enkelt inte kunnat låta bli... KMJ4 lever...

Jag är inte på något sätt klar med spårläggningen, men har kommit en rejäl bit ändå... Och, arbetsmässigt, så är det drygt hälften om inte mer som är gjort på spårläggningen. Pangar ut lite bilder, ni kan säkert känna igen er var detta är... Linjen är dragen vidare sedan söderut men har inte nått till nästa station än... Som ni kan se lite på bilderna, så ägnar jag mig i KMJ4 bara åt spårläggningen just nu och det lämnar lite "håligheter" bakom sig, såsom saknade broar etc... Just här behövs en anpassad bro, eftersom bangården börjar redan på bron, så det blir lite objektbyggeri oxå.. Har doch hört vissa rykten om en mycket skicklig objektsbyggare som anmält sig som medhjälpare...

Söder om Munksäter är tanken också att dra linjen i en ny slinga, för att få bort den toklånga oändliga backen mellan Munksäter och Karlsfors.. Nåja, det är en bit kvar innan jag är där...

Jag har ju redan från börjat byggt med tanke på ScaleRail och den här versionen ska definitivt bli ScaleRail-baserad.

Tidplan då... haha, ni tror väl inte på fullt allvar att jag ska ge några tider nu?? [:0] Skämt åsido, det finns en hel del nya enkelspåriga sträckningar nu och dessa har inte fått någon miljö runt sig än, så Hawk har o göra... Vi återkommer senare med tidsuppskattningar...

Passar på o tacka alla för de uppmuntrande och stödjande kommentarerna ni gav då vi sa at vi lagt ner projektet... Men, man kan som sagt inte lägga ner bra ideer hursomhelst... Ni visste välan det... [)]

Även här blir det längre perrongspår, allt för att vi ska kunna hantera längre tåg i 4:an jämfört med 3:an.

Även godstrafiken får sig mycket längre spår och bättre spårplan, så skoj aktiviteter ska det nog gå o göra i överflöd.

Även med bättre spårplaner, så försöker jag ända behålla den ursprungliga KMJ-känslan, så inga spår försvinner i sig, men blir nyplacerade och med bättre funktion.

Borta är de tråkiga "knickarna" som originalspåren bjöd på... Nu går det att gasa på i kurvorna utan att få upprörda passagerare som står i kö för att klaga på blåmärken o annat...

Lite nytt oxå...

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat