Citat:
quote:Tidigare skrev Tomas
timmerhögar och betongslipers kommer väl att komma så småningom.
Jag ser inte riktigt användingen av de där småbitarna som du visar på sista bilden, då måste du ju ändå använda mina spår-plattform-avstånds verktyg för att få spåren på rätt avstånd från plattformen och då kan du ju lika gärna helt skippa småbitarna eller?
/Tomas
|
Jag använder din spår-plattform-avstånds verktyg på t.ex. vänsterspåret här på en 4 metersplattform. Måttar in spår och perrong till rätt avstånd. Sätter dit en spårsnutt av den lilla modellen som är anpassad för 4 metersplattformen och vips hoppas jag att högerspåret bara är att lägga dit utan att behövas måttas in för att det hamnar rätt på engång.
Gör jag en böjd plattform på 300 meter. Sätter jag en sådan spårsnutt i varje ände. På spåret sedan i varje ände sätter jag ditt spår-plattform-avstånds verktyg och sedan drar jag ut en plattform och passar in. Då hoppas jag att det bara är att sedan sätta ut högerspåret mellan dessa två småsnuttar som sitter i varje ände och att då högerspåret följer med jämnt och smidigt längs hela plattformen.
På sista bilden har jag använt 2, 4 och 8 metersplattformarna.
Min tanke var inte att varje bit var en för sig.
Utan att bitarna sitter ihop och ger rätt avstånd till andra sidan om plattformen.
Samtidigt tycker jag att dom här småsnuttarna är bra att ha när man vill sträcka ut rälsen. Tycker ibland, att när man sträcker ut rälsen är det för mycket runt omkring som påverkas och att det då är bra med dessa små snuttar.
Bengan.