Visa ett inlägg
Gammal 2004-12-28, 16:49   #23
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Tomas

mappen du skapar för ditt objekt under world/custom/scenery kan heta vad som helst (finns ingen anledning att döpa det till kuid:et som Json sade), undvik dock å,ä,ö i alla namn förrutom "username"/"region"/"type" i configen.

.gmw filen kan du kasta bort.

Alla texturer, .im och .texture.txt filer ska du därimot lägga in i din mapp för objektet. Sedan får du skapa en config för objektet, som bör se ut ungefär såhär:

kuid <KUID2:XXXX:YYYYYY:1>
Är det några speciella regler att följa eller att tänka på när man ger dom olika objekten sitt kuid nr.
Som här i mitt fall.
kuid <kuid2:73394:xxxxx:1>
Är det bara att döpa den t.ex. 00001 nästa 00002 O.S.V. eller är vissa nr. eller 1000 tal reserverade för vissa objekt. t.ex. lok 10001, vagnar 20001.
Har för mig att det var någon ordning på det här, från början med att döpa objekten.
Är det så fortfarande.

Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat