Visa ett inlägg
Gammal 2005-04-26, 15:58   #7
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
Jahaa, vad ska jag då göra.
Du ska sätta igång och bygga en Oms om jag får säga vad jag tycker.
Dels så är det en vagn som är användbar till mycket och som finns i många olika skick (bättre och sämre). Dessutom är det en bra början om man vill bygga en vagn. I och med att STW's buffertar och deras bogey finns att ladda hem så är man en bra bit påväg redan där. Så det finns inga ursäkter längre, bara att sätta igång.

Förutom allt detta så kommer det att ge dig erfarenhet som du behöver till din andra vagn, och din tredje, fjärde osv ...

Att jag bygde en Oms beror på att jag ville ha en sliten flakvagn som min palldepå kan transportera tompall med. Tanken är att dom har ett par egna vagnar som växlas in i godstågen när dom behöver transportera EUR-pall, och då lär dom ju inte ha de nyaste vagnarna direkt.

Vad gäller bilder så skulle jag behöva en bild på själva golvet i vagnen, men det är nog inte så lätt att åstadkomma. Ställde en fråga i postvagnen nyss och fick i alla fall reda på att golvet består av plankor av dimentionen 63*175*2645 mm, så det blir väl till att försöka rita en textur för det.

Lycka till med din vagn Bengan.
mvh .... Mats