Jag sökte lite på Aurans forum och hittade denna tråd:
http://forums.auran.com/TRS2004/foru...rotate+texture
Där nämner man något jag inte tänkt på, nämligen att när texturen roteras så tar det mera datorkraft att räkna ut hur de skall "smälta samman"!
Så kanske man bör vara försiktig med rotering och inte göra som ovan utan istället rotare lite här o var?
Detta är intressant:
Citat:
A rotated texture has to be calculated different from the original, so if you use the same texture next to each other but rotate one part of it the computer will then have to double its calculation hence slowing down. A texture is like a photo, if you rotate a photo then you will get blurring as your computer tries to redraw the photo at a differing angle and blend the colours together.
|
Även detta:
Citat:
Another thing to watch out for is the radius you set to do the painting. Too large a radius to some extent negates the effect of using rotation.
The number of layers of texture you see depends on your performance settings (on the Surveyor Menu). I set this to the maximum while texturing (ie 4 layers), but cut it back to 2 layers the rest of the time. I find the improvement in appearance at the highest setting is not worth the performance trade off on my midrange performance PC. The reason I set to max while texturing is that texturing applied at the minimum setting results in gaps when viewed at the highest setting.
|
När han pratar om antal lager, var finns den inställningen?
Intressant detta...
Vore ju dumt att rotera för mycket om det leder till sämre prestanda.
EDIT:
Hittade även en bra tutorial om texturering och där rekommenderar man faktiskt rotering med knappen nertryckt?
http://forums.auran.com/TRS2004/foru...rotate+texture